martedì 5 ottobre 2010

Buon martedì!

Haluaisin suositella tämmöistä kirjaa kaikille Roomasta kiinnostuneille italianopiskelijoille   "Amor di Roma. Roma nella letteratura italiana del '900. Testi con attività di comprensione. Livello intermedio-avanzato"
Kuten on aiemminkin ollut puhetta, niin mun italiantaidot on kartutettu kuuntelemalla ja puhumalla, hirveän huonosti olen lukenut kielioppia tai muutakaan. Normaalisti mun italiankirjat on jääneet pölyttymään lähes poikkeuksetta nurkkaan, mutta tätä kirjaa olen jaksanut lukea ja tehdä jopa tehtäviä. Kirjassa on siis tekstejä Roomasta ("Rooma,  1900-luvun italialaisessa kirjallisuudessa")   ja jokaisen tekstin jälkeen pari sivua luetunymmärtämis.ym tehtäviä.
Oman kirjani löysin Akateemisesta, n. 20€ hintaan.. mutta oletettavasti sitä löytyy kyllä muualtakin (ja edullisemminkin)



 

Kaikille aurinkoista tiistaipäivää, nyt Cesare ja Mondo :) 

"Ho visto un posto che mi piace si chiama Mondo"

P.S. Pistäkääs muuten merkille että Norvegian lentoyhtiö aloittaa kevällä uudet reittilennot välille Helsinki- Rooma. 

3 commenti:

  1. Normaalistihan en ihan kaikkea itsekseni pohtimaani kaikille kerro, mutta tänään on ollu niin levotonta läppää koko päivän, että voin jakaa tämänkin ajatelmani: Luulin ensin pikkukuvan nähtyäni Amor di Roma:n olevan kortsupakkaus- ja kuvan vieressä näkyvät sanat "Haluaisin suositella tämmöistä..."

    RispondiElimina
  2. Jos olisi samanlainen kirja Sardiniasta, niin voisi minunkin italianopiskelu saada uutta potkua. :)

    Minulla on ihan sama, olen kyllä neljä kurssia suorittanut italiaa, mutta kauhean vähän kielioppia sen jälkeen kertaillut ja sen kyllä huomaa, että italiani on lähinnä kuuntelemalla ja puhumalla opittua. Olen kyllä päättänyt, että kun tuosta gradusta pääsen eroon, niin kaivan italiankirjat jälleen esille.

    RispondiElimina
  3. hahah.



    Isthella,
    Luulisi että netistä löytyis joku Sardinia-teemainenkin tekstikirja. Mulla tuntuu, että kiinnostais toi italianlukeminen huomattavasti enemmän nyt kun on opiskelujen kanssa hirveesti hommaa. Sijaistoimintaa ja silleen ;)

    RispondiElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...