mercoledì 8 luglio 2009

Gli occhiali

Tänään siitä sitten tuli official, tarvin lasit. Koko lukioajan mulla huonontui näkö, ja taululle näkeminen varsinkin takaa oli todella surkeeta. Tilanne ei näinä vuosina sen jälkeen ole suinkaan muuttunut paremmaksi, ja nyt viimein sain aikaiseksi käydä optikolla. Toisessa silmässä taittovikaa enemmältikin, olen siis likinäköinen.. jippii. Nopeasti selkeni myöskin minkälaiset lasit mulle ei AINAKAAN käy ja mukaan valikoituivat kotona soviteltaviksi kahdet miumiun lasit. Asialliset ja mun väreihin sopivat kulta/ruskeat joissa nätit saranat ja pirteämmät "lauantai-lasit" joissa on pinkit sangat ja glitter M. Nyt sitten oon pyöritelly niitä tässä koko päivän, yllättäen valinta taas todella vaikea. Vaikka pinkki onkin lempivärini, taidan silti kallistua noihin ruskeisiin. Mitä olette mieltä?





F. ei yllättäen ollut taas mitään mieltä, pelkää että noi ruskeet on "occhiali di zia" mut se nyt saa luvan tottua. Hintaa se myöskin kauhisteli, ja mietinkin kyllä että pitäiskö mun oikeesti sit muka katella Italiasta noita laseja vasta.. muttamutta, sit pitäis näkö mennä siellä kattoo uusiksi.

EDIT:
Valitsin sitten noi ruskeankultaiset lasit, se jälkeen kylläkin vasta kun kaikki instrut ja nissenit oli kierretty viel läpi. Nyt odottelen linssien valmistumista.

3 commenti:

  1. Noi kulta-ruskeat on tosi hyvät arkilasit. Siis pitääkö sun pitää laseja koko ajan vai vaan esim. tunnilla taululle katsoessa? Nimittäin jos koko ajan,niin voi olla että nuo kulta-ruskeat olisi sitten ns. joka tilanteeseen sopivat ja paremmin vaatetukseen, ym. Nuo pinkit on myös ihanat, mutta tosiaan sopisi ehkä paremmin harvoin käytettäväksi, tai sitten bileissä ym. Mutta siis minusta molemmat lasit on oikein nätit ja asialliset ja sopii kasvoihisi hyvin!!

    Mitä muuten tarkoittaa: "occhiali di zia"?

    Mites sun nutrilet-kuuri on edennyt, jos sopii kysyä? Pari tuttua on sillä saanut pudotettua reilusti, yli kymmenen kiloa joten kyllä sen ainakin tehokas pitäis olla. Mutta miten käytännössä tuntuu? Joko keitot tympii?

    Ihan huippua kun oot päivitelly tätä näin usein, mielellään luen ja seuraan. Onkin pitänyt kysyä tuleeko Fin-Ita kokkaus-blogiin enää päivityksiä? Sekin oli yksi suosikeistani...

    Millasta työtä vai oliko se työharjoittelu niin menet nyt elokuussa Roomaan tekemään?

    Kaikkea hyvää sinulle Elisa ja tietenkin F:lle myös!
    Ps. Olen aika huono kommentoimaan, mutta välillä yritän saada aikaiseksi. -Katie

    RispondiElimina
  2. Kiitos kommentoinnista!!

    no siis occhiali di zia oli F:n kommentti noista, ja siis sen nyt voisi suomentaa että mummolasit, kun F. viittasi sillä omaan, jo hyvin iäkkääseen, isotätiinsä. zia=täti. :P

    Nutrilett-kuuri on vielä toistaiseksi mennyt ihan hyvin. oon aamulla syöny kaurapuuroa ja korvannut sillä pussin. Ne keitot siis tosiaan on vielä ihan ok, mutta esim forest fruit-shake on hirveetä kuraa, mä en ainakaan tykkää yhtään. Sekoitin joukkoon sokeroimattomia mustaviinimarjoja, niitten kanssa olen jopa vetänyt pari semmosta pirtelöä.

    Varmaan Roomassa päivittelen enempi myös ruokateemalla joten vaikka fin-itaan ei postauksia tulisikaan, niin tänne ainakin :)

    RispondiElimina
  3. Nuo ruskeat saa sinun silmät näyttämään entistäkin sinisemmiltä, hyvä valinta siis!

    Olisi mielenkiintoista kuulla, mitä sinä menet Roomaan tekemään? Millainen kaupunki Rooma sinun mielestäsi on?

    Minulla on kokemusta vain täältä pohjoisemmasta..

    Paljon terkkuja Milanosta! :)

    RispondiElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...