giovedì 4 febbraio 2010

10 000 vierailijaa!

Uskomatonta, mutta totta. Tajusin tànà aamuna ettà nyt on napsahtanut 10 000:n vierailijan raja rikki! :O Oh hoh.
Vaikka luulenkin ettà tààllà kày vaan pari vakityyppià, on luku sen verran vaikuttava blogille jonka aiheet eivàt varmaan ihan kaikkia kosketa, ettà pistànpà tàmàn kunniaksi pienen arvonnan pystyyn. Palkintona joku hauska pieni yllàripaketti, todennàkòisesti jotain Roomaan liittyvàà ja/tai Italia-herkkua.



Arvostan suuresti kommenttejanne, neuvojanne, vinkkejànne, kokemuksien ja tunnelmien jakamista!  Tàtà siis lisàà! Ilman  lukijoita bloggaaminen olisi aika tylsàà hommaa.
Arvontaan pààset osallistumaan tàmàn postauksen kommenteissa.

Kerro kuka olet ja missàpàin, miten olet blogiin pààtynyt (satunnainen vierailija vai vakkarilukija) ja tàrkeinpànà: Mistà aiheesta haluaisit lukea tulevaisuudessa? elikkàs toivepostausehdotuksia, per favore :)

Onnea arvontaan ja kiitos taas kàynnistà!!

23 commenti:

  1. Moi mä oon Noora. Oon lukenut sun juttuja jo muutaman vuoden. Itsekin Italiaan suuntautuneena juttusi kiinnostavat mieltä, vaikka Suomessa asustelenkin. Tykkään kauheesti siitä linjasta, mikä sulla on nyt. Kuvia on aina kiva katsoa, myös sellasia missä vaan kuvaat teidän ympäristöä ja Rooman vähemmän kaupallista turistipuolta :)

    RispondiElimina
  2. Olen suomalaisen perheen kotiäiti pohjoisesta Italiasta Alppien kupeesta. Eiköhän minut voi laskea vakkarilukijaksi, koska seuraan blogiasi Blogilistan kautta. Sitä en muista miten tänne päädyin, mutta aihe kiinnostaa, koska asumme samassa maassa.

    Olen käynyt Roomassa jokusen kerran turisteeraamassa (miehen mukana työmatkoilla) ja onkin hauska lukea juttuja puolitutuilta kulmilta.

    Mistä haluaisin lukea tulevaisuudessa, hm...
    - italialainen ruoka (siitä oletkin jo kirjoittanut monta kivaa juttua, lisää)
    - elämä Roomassa ja italiassa yleensä.
    Eli jatkaa hyvää linjaasi :-)

    RispondiElimina
  3. Ciao!
    Olen Sirpa Suomesta ja luen blogiasi säännöllisesti, taidan olla peräti koukussa:-) En muista, kuinka alunperin päädyin blogiasi lukemaan, mutta nykyään tosiaan kurkkaan päivittäin, onko mitään uutta. Syitä on monia, kirjoitat hauskasti, olen kova italia-fani, vierailen italiassa säännöllisesti ja minulla on myös muutama italialainen ystävä, joten olen päässyt kurkistamaan maan tapoja pintaa syvemmälle. Tästä syystä on kiva lukea sinun kokemuksiasi.
    Ciao ciao

    RispondiElimina
  4. Unohdin laittaa viestiini, mistä toivon lisää kirjoituksia. Ainakin minä pidän kovasti kirjoituksista, jotka kertovat ihan tavallisesta Italialaisesta elämästä ja ehkä omituisuuksista joihin suomalaisena törmäät:-)

    Sirpa Suomesta

    RispondiElimina
  5. Hei! Olen Johanna Etelä-Suomesta. Tällä kertaa satuin blogiisi ihan sattumalta, huomasin vain tämän kertaisen otsikkosi blogilistoilta ja uteliaisuus heräsi. Olen joskus aiemminkin piipahtanut lukemassa kirjoituksiasi, koska olen ihastunut Italiaan ja sen kieleen. Roomassa olen lomaillut kahdesti, viimeksi viime kesäkuussa. Kaikki kieleen liittyvät jutut ovat mielenkiintoisia, koska yritän opiskella sitä itsekseni ja huvin vuoksi.

    RispondiElimina
  6. Johanna taalla Lontoosta moikka. Olenpa varmaan seuraillut alusta saakka :) Ja olisi kiva lukea just kaikkia kulttuurierojuttuja ja muutenkin Italian arkeen liittyvia asioita :)

    RispondiElimina
  7. Moikka! Lukijana Soile Suomesta, luin jo edellisiä blogejasi, ja niiden hiljennyttyä löysin tämän. Italia on ihana maa, ja blogissasi eniten kiinnostavat aidon italialaisen elämän kuvaaminen ja ruokajutut! Myös reissusi muualle Italiaan ja muihin maihin ovat mukavaa luettavaa.

    RispondiElimina
  8. No Siru tassa Reykjavíkista terve :D vakkarilukija oon, erityisesti mielta lammittaa nuo postaukset missa kerrot miten sulla ja ragazzollas menee :) (muille lukijoille tiedoksi, mulla on siis italialainen avomies)

    Siita sun koulusta ois kiva tietaa lisaa, siis siihen kuulu Hollannissa opiskelukin? Tulevaisuuden suunnitelmista, adimleja, ihan jokapaivaisista jutuista :) Jatka samaan malliin, innolla oottelen aina uusia postauksias!

    RispondiElimina
  9. Ciaoo!

    Mä löysin sun blogin italiaseran yhteydessä ja olen vakkarilukija Bloglovinin kautta! Tykkään Italia-fanina niin postaustesi aiheesta kuin tavastasi kirjoittaa. Italialaisen arjen kuvaus on mulle supermielenkiintoista luettavaa, ja myös monikulttuurisen parisuhteen seuraaminen on hauskaa!

    RispondiElimina
  10. Ciao!
    Löysin sun blogin reilu vuosi sitten kun googlasin erilaisia Italia-blogeja. Varsinkin kaukosuhde aiheena kiinnosti, sillä itsekin aloin seurustelemaan roomalaiseni kanssa ja on mielenkiintoista lukea muidenkin vastaavista elämäntilanteista. Edelleenkin siis pääasiassa asun Helsingissä, mutta reissaan joka kuussa Roomassa ja tarkoitus olisi mahdollisimman pian päästä muuttamaan pysyvästi.
    Parasta on sun postaukset niistä ihanista arkielämän tilanteista ja elämästä monikulttuurisessa parisuhteessa. KIITOS! :)

    Annalena

    RispondiElimina
  11. Onpas sun blogilla monta Johanna-nimistä lukijaa.. täällä nimittäin ilmoittautuu vielä yksi! =) Olenkin jo joskus esittäytynyt, eli asun Venetsian liepeillä, olen naimisissa italialaisen miehen kanssa ja löysin blogisi jo pari vuotta sitten jonkun muun samanaiheisen blogin linkistä, mistä lähtien olenkin seuraillut blogiasi. Tykkään positiivisuudestasi ja aiheitten vaihtelevuudesta ja luen mielellään myös elämästä Roomassa ja Italiassa yleensäkin. Minä jo odottelen sitä lupaamaasi postausta rooman murteesta! ;) T. Jossu

    RispondiElimina
  12. Heii! Vaikka ei ihan tuntemattomia olla, vastaan kiltisti kysymyksiisi. Eli, olen Pippuri Milanosta. Löysin vanhan blogisi kauan sitten.. ja sieltä sitten siirryin lukemaan tätä uutta! Lukijaksi minut houkutteli aihe (asuin Suomessa ja haaveilin Italiaan muutosta) sekä iloinen luonteesi joka paistaa kirjoituksista läpi.

    Minua kiinnostaa hirveästi monikultturiset suhteet, Italia, muiden ulkomailla asuvien suomalaisten mietteet ja havannot, ym. Olet kirjoittanut vaikka mistä, joten on vaikea toivoa mitään tiettyä aihetta.. sanoisin vain, että jatka samaan malliin! ;)

    RispondiElimina
  13. -Ruokapostauksia resepteineen
    -sun ja F:n story ♥ näin valentinen päivän lähestyessä
    -sun mietteitä opiskelusta, tulevaisuuden haaveita
    -kysymyspostaus, jossa sulta voisi kysyä kaikkea.

    Tuossa olisi toiveita, joista haluaisin sinun blogissasi lukea. Muksaa loppuviikkoa!

    RispondiElimina
  14. Moi, olen Jaana ja itseasiassa tämä taitaa olla ensimmäinen kommentti, vaikka jo jonkin aikaa olen lukenut blogiasi. Asun Romaniassa ja ahmin ulkosuomalaisten/ulkomaalaisen puolison omaavien suomalaisten blogeja maasta riippumatta. Sun blogin löysin joko blogilistalta tai jonkun toisen blogin kautta, en millään muista.. Mua kiinnostaa ihan normaali elo ja ruokajutuistakin tykkään :)

    RispondiElimina
  15. Moikka, olen Riikka ja asustelen Suomessa. Luen blogiasi blogilistan kautta ja löysin blogisi aikanaan muistaakseni jonkun toisen Italiassa asuvan ulkosuomalaisen blogin kautta. Huh huh miten monta blogia edelliseen virkkeeseen tuli :) Luen ulkosuomalaisten blogeja, etenkin Italiassa asuvien. Olen oikeastaan pienestä asti ollut Italia-fani, koska rakas kummitätini asuu Italiassa. Itselläni on valtava kaukokaipuu koko ajan ja perheen kanssa haaveilemmekin muutosta ulkomaille.

    Sinulla on hyvä asenne ja pidän tyylistä jolla kirjoitat. Ruokapostaukset ovat aina tervetulleita, mutta on kiva lukea myös niistä arkipäiväiväisitä asioista joista kirjoitat. Ihailen myös sitä kuinka paljon olet tehnyt sen eteen että saatte olla F:n kanssa yhdessä. Helppoa se ei ole varmastikaan aina ollut. Olen lukenut blogisi ensimmäisestä kirjoituksesta asti.

    RispondiElimina
  16. Olen Helsingistä kotoisin oleva tyttö, joka asustelee saapasmaassa, Venetsian kupeessa, viidettä vuotta.Olen päätynyt lukemaan blogiasi varmasti aikanaan blogilistan kautta. Mikäs sen mukavampaa kuin lukea muiden juttuja,tarinoita ja pohdintoja elämästä täällä etelässä! Iloa ja onnea sinulle sinne Roomaan!

    RispondiElimina
  17. Olen Maria ja asun itsekin ulkomailla ( satunnainen vakkarilukija;-) )

    Kirjoitat mukavasti arkipäivän
    kommelluksista ja parisuhteesta.. osin niin tuttua, vaikka eri maassa asunkin! Sähän voisit joskus kirjoittaa Rooma rakastuneille- paketin sellaisille, jotka haaveilevat matkaavansa kultansa kanssa Roomaan vaikka viikonlopuksi. Missäpäin kaupunkia kannatta yöpyä, missä käydä ja syödä yms. :-)

    RispondiElimina
  18. Kommenttien seasta luin, että Venetsian kupeessa asuu toinenkin suomalainen tyttö, ja minä kun luulin että meitä ei näillä seuduin ole montaa! Jos satut vielä lukemaan näitä kommentteja niin olehan yhteydessä jos haluat: johrossi * gmail . c o m

    RispondiElimina
  19. moro! täällä kirjottelee minna lapista.
    mä sun blogin löysin toisen blogin kautta. en osaa sanoa yhtään että kuinka kauvan olen juttujasi jo lukenut, pitkään kuitenkin.
    olisi mielenkiintoista lukea juttuja tavoista, ruuasta, yleensäkkin siitä elämästä siellä. näitä eroavaisuus asioita suomen a italian välillä!!!! vaikka olen itsekkin asunut maassa (pohjoisessa kylläkin) useamman vuoden niin aina oppii uutta :)

    RispondiElimina
  20. Heippa! Täällä vakkarilukija Maija Milanosta. Taisin löytää ensimmäisen kerran blogiisi, kun myös silloin Milanossa asuva kaverini antoi minulle linkin blogiisi 1-2 vuotta sitten ja sanoi, että tätä kirjoittaa suomalainen tyttö, jolla on myös italialainen poikaystävä :D näin aloitin blogisi seuraamisen.

    Ensiksi pitää sanoa, että kiva kun kirjoitat nykyisin niin ahkerasti, juttujasi on mukava lukea! Minua kiinnostaa erityisesti postaukset elämästäsi Roomassa, kulttuurieroista ja monikulttuurisesta parisuhteesta. On mielenkiintoista tietää, miten muut ovat kotiutuneet Italiaan ja miten kulttuurierot vaikuttavat muiden kohdalla suomi-itala parisuhteeseen...niin ja millaista kaukosuhteessa eläminen on, siitä kun on omalla kohdallakin kokemusta n. 1,5 vuotta ja sekin oli kammottavan pitkä aika!

    RispondiElimina
  21. Ciao Bella,
    Minà olen Sari hieman sinua etelàmpànà, eli salernon kupeessa. Mà luulen, ettà olen lòytànyt blogisi, koska olen lukenut kommenttisi jonkun toisen blogista tai ehkà jopa omastani. Tuolla tavalla lòydàn usein blogeja, koska kàyn tsekkailemassa varsinkin ne làpi jotka itselleni kommentoivat.
    Kirjoitat kivoja juttuja jo nyt, joten en osaa toivoa nyt mitààn erityistà :D
    Buona domenica

    RispondiElimina
  22. Jee :)
    Kiitos kaikista ihanista kommenteista!!
    Pidàn vaikka keskiviikkoon asti tàtà auki ja pàhkàilen pakettia. Sitten joku lappu-arvonta kàyntiin :D

    Superkiireinen viikonloppu ja Jennin kanssa on kierretty valtavat mààràt nàhtàvyyksià :)
    Nyt podetaan pientà flunssaa :(
    Mutta mahdollisimman pian vauhdissa taas :)

    RispondiElimina
  23. Olen Maaria ja seurailen blogiasi aina silloin tällöin. Jostain toisesta blogista olen tänne päätynyt joskus aikoja sitten ja siitä saakka seuraillut. Vaikutat iloiselta ja positiiviselta, eikä kiinnostusta ainakaan vähennä se että asut Italiassa. :) Olisi kiva lukea ihan arkipäiväisistä asioista, töistä, opiskelusta, Italiasta jne. Kiitos kivasta blogista! :)

    RispondiElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...