giovedì 10 giugno 2010

'It was a trip from hell'

Maanantaina kaikki on vielà hyvin. Innostuneina suunnittelemme lyhyttà Milanon reissua. Lentoliput on ostettu jo 6kk sitten, samaan aikaan kuin Musen keikalle on ostettu liput ja hotelli varattu (ja maksettu)
Teen làhtòselvitykset ja tulostan liput, tulostan hotellivarauksemme hotelliketjun omilta sivuilta.  Googlailemme mahdollisia ruokapaikkoja ja suunnittelemme vielà kàyntikohteita.

Tiistaina herààmme varhain ja làhdemme kohti Terminià.. Ostamme menopaluu-liput Leonardo Express-junaan (joka on muuten tàssà hiljattain taas nostanut hintojaan.. 14/15€ suunta) Junamatka sujuu rauhallisesti puolityhjàssà junassa. Tekstailen tyòkaverini kanssa ja ihmettelen kuinka pààsemme julkisilla hotellille..
Lentokentàllà harmittelemme ettà lentomme nàyttàà olevan tunnin myòhàssà.. Alkuperàisen suunnitelman mukaisesti meidàn piti klo 13 jàlkeen olla jo perillà Malpensan kentàllà Milanossa.
Làhtòaikaa siirretààn jàlleen. Nyt lento on jo yli 2 tuntia myòhàssà. Easyjetin kenttàhenkilòkunta antaa nihkeàsti lisàtietoa. Joku matkustajista tiesi kertoa ettà nyt olis kyllà jonkun ruokakupongin paikka kun alle 1500km lento on yli 2 h myòhàssà.
Sattumalta kuulemme kuinka henkilòkunta saa puhelimitse tietoa teknisistà ongelmista, ja kone, jolla meidàn pitàisi lentàà Milanoon, on joutunut palaamaan Venetsiaan.
Matkustajille ei nàità tietoja kerrota. Turhautuneet odottelijat punnitsevat muita vaihtoehtoja, samalle lennolle olisi tulossa runsaasti muitakin Musen keikalle menijòità. 
Lennon làhtòaika siirtyy koko ajan. F. soittelee pari puhelua ja koittaa selvittàà ehtisimmekò Milanoon ns. luotijunalla. Pikaisten laskutoimitusten jàlkeen selviàà ettà Frecciarossa tosiaan on ainut vaihtoehtomme ehtià Milanoon ajoissa, lentoamme kun tosiaan ei tàssàkààn vaiheessa ollut vahvistettu.

Juoksemme kassien kanssa lentokenttàjunaan pààstàksemme takaisin Terminin asemalle. Junaan tulee tarkastaja. En lòydà mistààn menopaluu-lippuamme. Tàssà vaiheessa hermoni pettàà ja rupean itkemààn ja huutamaan tarkastajalle ettà anna nyt saatana vielà sakot, tàà on jo niin paska pàivà ettà ei se tàstà pahemmaksi muutu (eipà). Tarkastaja on molto gentile, ja ymmàrtàà ettà ehkà mulla ihan oikeasti oli ne liput; joudumme maksamaan vain matkan, emme tarkistusmaksua.

Viime hetkellà ehdimme Frecciarossaan (joka maksoi muuten aivan tòrkeàn paljon nàin viime hetkellà ostettuna) Luen 3h F:lle ààneen roskalehtià junassa. Otsasuoni pullistuu kun junakin on myòhàssà puolisen tuntia (ei kuulutustakaan aiheesta)
 


Tàssà vaiheessa olemme soitelleet hotellille sinne saapumisesta.ym, làhdemme metrolla ensin kohti hotellia, mutta koska aika alkaa loppua kesken, vaihdemme suuntaa ja matkaamme suoraan kohti San Siron areenalle.  Matkalla F. soittaa uudestaan hotellille ilmoittaakseen ettà saavumme myòhemmin, hotellihan oli varattu jo 6kk sitten ja silloin on annettu luottokortti numerot.ym. ja hotelli on ilmoittanut ettà veloitus tapahtuu joskus  ennen yòpymistà. 
Hotellilta vastataan hyvin tòykeàsti, ja virkailija puhuu vahvasti murtaen. Ensin varausta ei lòydy. Sitten meille ilmoitetaan ettò varaus on kuulemma peruttu koska korttia ei ole voitu veloittaa. Minulla on ketjun kanta-asiakaskortti, ja olen eilen ketjun sivuilta tulostanut hotellitietomme ja niissà lukee "Prepayment is charged to credit card between time of booking and day of arrival and is non refundable. "
F.kin alkaa kiihtyà tàssà vaiheessa.. "KUINKA VOI OLLA MAHDOLLISTA ETTA TASTA EI OLE ILMOITETTU"  ..puhelu katkeaa..
Soitamme hotellille uudestaan, tàllà kertaa toinen virkailija vastaa, ja hànen selityksensà on se ettà meidàn olisi pitànyt ilmoittaa jo varhain tulevamme myòhemmin ja huoneemme on jo luovutettu muille, tàmàn virkailijan mukaan asia on siis tapahtunut syystà ettà emme ole saapuneet ennen kello kuutta. Vapaita huoneita ei ole.
No ei kai ole, hotelli oli varattu làheltà San Siroa tasan vain ja ainoastaan sen takia ettà pààsemme helposti konsertista pois. Konsertin takia hotelli on tàynnà ja he ovat voineet antaa huoneemme eteenpàin tuplahintaan verrattuna yli 6kk sitten varattuun hintaan.
 
 
Tàssà vaiheessa ei olla varmoja pitàiskò itkeà vai nauraa.  Koko pàivà on ollut valtava floppi, heittelemme ilmaan eri vaihtoehtoja. Paluulento Roomaan làhtisi vasta seuraavan pàivàn iltana. Mità tehdààn, nukutaanko asemalla? Koitetaanko etsià hotellia? Molemmilla alkaa jo tàssà vaiheessa olla mitta tàynnà Milanoa, joten mahdollisimman pikainen paluu Roomaan tuntuu ainoalta vaihtoehdolta. Konsertti on upea, mutta pelko kotiinpààsystà latistaa HIUKKA tunnelmaa.  Tekstailemme Roomaan, saako joku meille katsottua juna-aikataulut. Millà pààsemme tààltà pois!?  Ensimmàiset junat làhtevàt vasta puoli kuudelta aamulla. Paskan pàivàn jàlkeen asemalla yòn viettàminen ei ole vaihtoehto. Viimein Livia saa meille soitettua ettà viimeinen juna làhtee 23:20. Làhdemme juoksemaan stadionilta metrolle (matkaa about 1,5km) ja taistelemaan metrovaihtojen kanssa ehtiàksemme viimeiseen junaan. 23:10 olemme Milano centralella, minà roikun junan oven vàlissà ja F. koittaa saada viime hetkellà lippuja meille automaatista.  3 minuuttia ennen junan làhtòà, saamme liput ja pààsemme junaan. Hikisinà, vàsyneinà, raivoissamme kaikesta tapahtuneesta, mutta helpottuneita junaan ehtimisestà. Juna saapuu puoli kahdeksalta aamulla Roomaan, ja seuraava pàivà menikin làhinnà nukkuessa.
 
Paska reissu, mutta tulipahan tehtyà. 
 
Ei ihan àkkià suunnitelmissa uusintakeikkaa Milanoon.
..ja tosiaan, emme suosittele Easyjetin tai Holiday Innin palveluita kenellekààn.

12 commenti:

  1. Jestas mikä reissu! EasyJetistä olenkin kuullut, että palvelua ei keskimäärin ole... Mutta hotelli on kyllä toiminut väärin, jos olet varauksen yhteydessä antanut luottokorttitiedot. Se tarkoittaa (normaalisti), että huonetta pidetään teille varattuna, tulet tai et! Tarkista nyt, etteivät mene laskuttamaan olemattomasta yöstä...

    RispondiElimina
  2. Ei helkutti :( onneksi sentään kerkesitte viimeiseen junaan!

    Mua ärsyttää ihan hirveästi toi hotellivaraus ja noi älyttomät erilaiset selitykset kahdelta eri virkailijalta! Ei noin saa tehdä! Jos ne kerta oli myyneet huoneen kalliimmalla pois niin antaisivat sitten edes jonkun kunnon selityksen jonka voisi ehkä edes tsäkällä uskoa! Ja miten niin olisi pitänyt ilmoittaa aikaisemmin että tuutte myohässä? Ei kello kuusi ole myohään..lukiko sitä edes missään varausta tehdessä/hotellin sivuilla? Ei ainakaan ole mikaan kansainvalinen kaytanto..(mita jos vaikka olis jollain pitkalla lennolla mika on myohassa eika pystyis soittamaan) Kyllä niitten ois pitänyt teille etsiä jostain muualta huone..mutta laiha lohtu tässä vaihteessa. Tehkää ihmeessä valitus ja pyytäkää selvitystä..luulis niitä vähän edes kiinnostavan oma maineensa..äää pistää vihaksi!

    Johanna T.

    RispondiElimina
  3. Joskus ylibuukataan vaikka olisi antanut luottokorttitiedot, mutta sitten tosiaan pitaa olla hyva ja uskottava selitys ja huone jostain muualta varattuna/taksi sinne maksettuna..Todella uskomatonta Holiday Innilta.. :(

    Johanna T.

    RispondiElimina
  4. Valitettavasti täytyy todeta, että toi on niin Italiaa..ei ainoastaan Milanossa ;)

    RispondiElimina
  5. Voi kamala! Harmi, että teille jäi Milanosta noin katalat muistot ja, että ettette pystyneet nouttimaan konsertista täysin rinnoin! :( Minäkin hiukan haaveilin tosta Musen konsertista.. oli varmasti aivan upea!

    Harmi, ettei sulla ollut mun numeroa, oisin voinut hätämajoittaa teidän tänne meille! ;)

    RispondiElimina
  6. Miten noin moni asia voi mennä pieleen samana päivänä?! Uskomatonta! :(
    Entisenä respana tiedän, että ainakin Suomessa hotellit pitää luottokorttitiedoilla varattua varausta voimassa niin kauan kunnes asiakkaat saapuu, kun kerta joka tapauksessa on varmuus siitä, että rahat huoneesta saadaan saapui asiakas tai ei. Tosin tässäkin tapauksessa toivotaan, että saapumisaika on tiedossa, etenkin jos se on myöhempi kuin tuo klo 18. Tavallaan ymmärrän ko. hotellinne tilanteen, kun tulijoita olisi vaikka kuinka ja teistä ei ole varmaa tietoa, etenkin kun varaus on noinkin pitkä aika aikaisemmin tehty. Mutta väärin toimittu hotellin osalta joka tapauksessa. Kannattaa laittaa valitusta, vaikken Italian käytännöistä tiedäkään, että auttaako se mitään. Täällä tuskin auttaisi..

    RispondiElimina
  7. Siru, no niinpà!

    Perheenàiti, NIINPA varsinkin kun kaiken jàrjen mukaan huoneen piti olla tosiaan veloitettu ja vielà ehdoilla ettà mun ei ite sità pitàny pystyà ees perumaan...

    Johanna T., joo siis eniten siinà tilanteessa otti pààhàn se ettà saatiin sieltà tàysin eri selitykset ja ihan todella tòrkeààn sàvyyn.
    Palautetta làhtee menemààn.

    Christal, Easyjetin palvelut vissiin kusee maasta riippumatta.. ja nyt oli tietysti ihan yleisesti vaan tòrkeàn huono tuuri. Mutta niin nihkeetà porukkaa porukkaa en muista koska olisin tavannu Roomassa.

    Johanna, <3

    Pippuri,
    En nyt ehkà ikuisesti ole Milanoa vielà tuominnut tàn takia ;) mutta tosiaan olitte muuten ekat ketkà mulle tuli mieleen siinà tilanteessa :D

    Jaana,
    Joo, varsinkin kun tosiaan hotellin sivuilta.ym sai kàsityksen ettà huone on todellakin jo veloitettu meiltà kuten tarkoitus oli. (varattu hinnalla jota ei asiakkaan puolelta voi edes perua) Sen takia tàmà nyt tuntui meistà erityisen kohtuuttomalta.
    Palautetta làhtee menemààn, jos ei muusta niin ihan tòrkeàn huonosta kohtelusta.

    RispondiElimina
  8. Harmi, etta jai noin huono kuva Milanosta :( kylla taaltakin loytyy ihan normaaleja ihmisia ja usein saa jopa ihan hyvaa palvelua! :D

    Tuon olen kylla itsekin oppinut kantapaan kautta, etta italiassa kaikki pitaa TARKISTAA TARKISTAA JA TARKISTAA, ei pida ikina luottaa siihen etta mikaan olisi ok...hotelleihin pakko soittaa ja kysya onko siella nyt varmasti se huone meille jne. ja varsinkin tyoelamassa saa olla helisemassa muiden firmojen kanssa kun sanotaan mutta mitaan ei ikina tapahtu...

    Milanon minilomasta tuli sitten entistakin minimpi!

    RispondiElimina
  9. No olipas reissu. Ei se aina ole paremmin pohjoisessa vaikka sità muka niin toitotetaan. Onneksi olitte yhdessà matkassa eikà yksin.

    RispondiElimina
  10. Minäkin olen valmis kiroamaan easyjetin ties minne maan alle! Meille sanottiin tiskillä tylysti ettei hyvityksiä tule ja etteivät muka tiedä miksi lento on peruttu. ja korvaavaa lentoa ei järjestettäisi ennen ensiviikkoa. kiva lentoyhtiö. en suosittele kyllä kenellekkään....

    RispondiElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...