venerdì 26 marzo 2010

Kevààn merkit ja eiliset aperitivot

Eilen olin Livian kanssa aperitivoilla Robivecchio nimisessà hauskassa pubissa, joka sijaitsee ihan meidàn làhellà San Giovannissa. Piazza Tuscololta kun làhtee kàvelemààn Via Galliaa niin paikka lòytyy tien vasemmalta puolelta risteyskulmassa Via Lician kanssa. Tykkààn kovasti paikasta, henkilòkunta on aika mielenkiintoista ja aperitivoon sisàltyvàt ruoat on hyvàt, myòs karppailijalle oli paljon herkkuja (tarjolla oli ainakin grillattua kesàkurpistaa ja munakoisoa, riisisalaattia, pastaa, ihanaa kanaa ja vihanneksia, bruschette, tonnikalasalaattia, ricottaa, tomaatti-rucola hàssàkkàà, wurstel-tikkuja, kinkkumunakasta.ym) Cocktailit ja muut yksinààn on sen 5-7.5€, sisàltàen ton aperitivobuffan 8€. Suosittelen.


Koitin lisàillà blogille facebook-juttuja, kun suurin osa mun kavereista ei blogilistaa.tms kàytà, mutta sen sààtàminen on vielà aika vaiheessa. Katsellaas..

 
Nautiskelen hetken kahvitauosta, pieni pàtkà vielà tòità ja sitten viikonlopun viettoon.
Tànààn pitàisi làmpòtilan olla +21c.  Ihanan aurinkoisia kelejà on nyt viimein luvattu muutenkin, vaikka ei mitààn superlàmmintà siltikààn.
Varmin kevàànmerkki on kuitenkin saapunut, valitettavasti, hyttyset ovat vallanneet maan ja olen nyt jo tàynnà puremia. Oh Joy. Voiko hyttysià vastaan syòdà jotain lààkkeità tai ottaa rokotuksen? :D Miksi ne perhanat syò vaan minua ja F:llà ei ole koskaan minkàànlaista pistosta missààn?? Elàmàn suuret mysteerit. Ehkà mulla on vaan makeempi veri ;)

6 commenti:

  1. Mun kaveri laittoi mulle tämän artikkelin http://thebeautybrains.com/2010/01/16/are-you-tasty-beauty-news-bits/ joskus kun ihmettelin, miksi Milanon hyttyset syö vaan mua :D Hyvää kevättä :)

    RispondiElimina
  2. Facebookin se NetworkedBlogs -härpäke on aika näppärä...
    http://apps.facebook.com/blognetworks/

    RispondiElimina
  3. Niin, ja kukahan mulle väitti, että O-tyypin veri olisi hyttysille halutuinta :)

    RispondiElimina
  4. Olen minäkin lukenut, että jotkut ihmiset viehättävät enemmän hyttysiä, en tosin muista oliko syypäänä geeni vai mikä. Kaikenlaisia hajujahan meistä erittyy jotka viehättävät jopa vastakkaista sukupuolta ;), joten kai tämä on ihan loogista.

    Ei tosin yhtään lohduttava tieto: Minutkin syötiin Milanossa aika pahasti viime kesänä, ja nyt kun asun poissa suurkaupungista, tilanne tuskin helpottuu... :/

    RispondiElimina
  5. Noora, haha kiva artikkeli :)

    Stazzy, kiitos vinkistä :) Mulla on muuten A-tyyppistä verta, hyvin tuntuu sekin kelpaavan ;)


    Työkaverit oli sitä mieltä että tottakai mulla on vaan "sangue dolce", ja sen takia hyttyset ei jätä rauhaan.

    http://archiviostorico.gazzetta.it/2007/aprile/10/zanzare_pungono_solo_chi_sangue_ga_10_070410028.shtml
    "Anche le donne dalla pelle bianco latte che hanno sempre freddo possono diventare prede appetitose, a riprova del fatto che questi criteri non sono esclusivi." Mutta tän jutun mukaan myöskin naiset joilla iho on valkoinen kuin maito, ja joilla on aina kylmä (=MINÄ) on erityisesti hyttyssyöttejä.. Nyt vaan ihmettelen että mihinköhän tutkimukseen tämä tieto perustuu.. :D

    RispondiElimina
  6. Sairaanhoitajaystäväni sanoi että jos syö antihistamiinia hyttyset ei pistä, voivat kyllä kävellä iholla ja etsiä paikkaa mut eivät kuitenkaan pistä. Oon myös nähnyt tän tapahtuvan! Testaa, ja jos ei muuten auta ni ehkä ainakin paukamat kutiaa vähemmän. Ihanaa kevättä Roomaan! Stellina*

    RispondiElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...