lunedì 10 ottobre 2011

Pieni pala Suomea

Koska olen aina niin riemuissani  (jeejee) kun löydän täältä jotain Suomalaista, niin täytyyhän mun esitellä viime viikon löydökset. 

Yhdellä suosikkikanavistani, Gambero Rosso-ruokakanavalla on  nimittäin ruvettu lähettämään Gamberetto-ohjelmaa, jossa pikkukokit opettelevat ruokajuttuja.. 




ja kaikkein hauskinta on tietysti se, että pikkukokit on puettu Marimekon Unikko-essuihin!

Tärkeämpänä löydöksenä täytyy kuitenkin esitellä luomukaupasta bongattu ruisleipä, joka on ehdottomasti autenttisimman oloinen ruisleipä, johon olen koskaan Suomen ulkopuolella törmännyt. JEE!!!
Viimeinkin ruisleipä, joka ei ole makea jyväleipä vaan oikeasti muistuttaa Suomalaista leipää 
Hyvältä maistuu!

Ehkä tätä mun Suomi-fiilistelyä lisää nyt se, että olen reissun jälkeen ollut vähän down. Täälläkin on viilentynyt kunnolla ja syksyistä on. Hirveä ikävä porukoita ja ystäviä Suomessa, tuntuu taas hetkellisesti niinkuin oltais täällä pahemminkin jumissa. Tilanne rauhoittuisi, jos mulla olisi täällä mitään oikeaa tekemistä tällä hetkellä. Pää hajoaa kun hion ja hion jotain esittelykirjeitä ja CV:tä. Kulutan tuntikausia aikaa päivittäin, eikä tuloksia näy. Ahdistaa, kun ei ole töitä eikä rahaa. Ahdistaa se, että jotain tuottavaa pitäisi tehdä mutta suunta hukassa. Se yliopiston duuni on kuulemma vieläkin semivarma, mutta sen alkamisessa voi mennä vielä monta kuukautta. Enkä halua toimettomana roikkua toisen elätettävänä. Mitä tässä pitäisi ruveta tekemään?

Kaikki mulle nyt heti please. 


5 commenti:

  1. Kun aamulla otin neljànnen ruisleivàn uunista (tààllà saapasmaassa) ajattelin sinua ja sinun Suomi-ikàvààsi. Ymmàrràn. Aina kun tulen saapasmaahan, tehtailen muutamia leipià jàlkikasvuni ja italialaisten ystàvieni iloksi. Itse tykkààn myòs kotipiazzan pizzerian uunituoreesta leivàstà. Sità en saa Suomessa. Tsemppià vaan tyònhakuun, joka tàssà maassa ei nuorilla ole helppoa.

    RispondiElimina
  2. Mä niin tiedän ton tunteen, tsemppiä ja toivotaan että kohta onnistaa!

    RispondiElimina
  3. Oi ihana huomata nuo marimekko essut Italialaisessa ohjelmassa :D
    pssssst. Mun blogissa on sulle jotain ;)

    RispondiElimina
  4. Psst, minunkin blogissani on sinulle jotakin :D

    RispondiElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...